چه چیزی یک مقاله استاندارد سئو را ایجاد می کند و برای انجام آن باید چه کاری انجام دهید ؟
در این مقاله یاد می گیرید که چطور یک مقاله استاندارد متناسب با سئو بنویسید
این مقاله به درخواست دوست عزیمان جناب آقای دکتر گلایری نوشته شده است
1.چگالی کلمات
2.زبان نوشتاری
3.لحن
4.ساختار
5.تکنیک های استاندارد نویسی
6.متای استاندارد
چگالی کلمات
چگالی کلمات کلیدی یکی از معیارهایی است که در بهینه سازی موتور جستجو جهت بررسی اینکه صفحه موررد نظر راجع به چه چیزی است استفاده می شود. چگالی کلمات کلیدی یک صفحه، درصد کلمات کلیدی به باقی کلمات در یک صفحه وب تعریف می شود.
درصد بهینه برای چگالی کلمات کلیدی ما بین 1 تا 3 درصد در هر صفحه است . نکته ای که می بایست به آن توجه نمایید این است که چگالی کلمات کلیدی تنها یکی از معیارهایی است که موتورهای جستجو جهت مشخص نمودن جایگاه یک صفحه استفاده می نمایند
هر چه کلمه یا عبارت کلیدی سایت شما به اوایل متن یک صفحه نزدیکتر باشد، مورد توجه بیشتر موتورهای جستجو قرار می گیرد. فرض کنید که یک صفحه وب دارید که دارای متنی با 1000 کاراکتر است، حال در صورتیکه بتوانید از تعداد بیشتری از کلمات کلیدی خود در 300 کاراکتر اولیه متن استفاده نمایید بسیار سودمند تر از این خواهد بود که در اواخر متن استفاده نمایید.
ابزار برای بررسی چگالی کلمات در لینک زیر می توانید مشاهده نمایید.
https://seotools.g-ads.org/keyword-density-checker
زبان نوشتاری
زبان نوشتاری شما نباید دیوانه وار باشد ، یعنی مقالات خود را نباید با زبانی عامیانه ای بنویسید،که قابل درک برای گوگل نیست
مثال
کلمه ( نون ) بجای کلمه ( نان ) یا ( کلمه کلیه موارد ) بجای ( تمامی موارد )
اما می توانید زبان عامیانه ای با توجه به کلمات معنا دار استفاده کنید
لحن
شما باید بتوانید لحن نوشتاری را که مدنظرتان هست، به مخاطب انتقال دهید
مثال
جمله ی "دوست دارم" را می توان به چندین لحن مختلف خواند. ( به صورت خبری، امری، تاکیدی و یا سوالی) . کار شما به عنوان یک مقاله نویس این است که ، به مخاطب منظور خود را از این جمله برسانید . اگر گوگل نتواند لحن نوشتاری شما را به درستی تشخیص دهد، به مقاله شما رتبه پایین تری خواهد داد.
ساختار
مقالات استاندارد بین 500 تا 3000 کلمه ای می باشند.
مقالات استاندارد ، 500 کلمه ی ما همیشه باید به سه بخش تقسیم شود
بخش اول : ورود هیجان انگیز ( آغازی شگفت انگیز )
"وای واقعا خوشحال شدم که چند دقیقه وقت صرف کردم که این مقاله را بخوانم"
سر تیتر:
سر تیر باید دقیقا حاوی کلمات کلیدی باشد . سرتیر ، برای گرفتن توجه بازدیدکننده و ایجاد انگیزه به خواندن ادامه ی مطلب است
ایجاد هیجان:
شما باید با استفاده از 175 تا 200 کلمه برای مخاطب ایجاد هیجان کنید ، به روشی که مخاطب تمایل پیدا کند که مقاله شما را تا پایان بخواند
مثال
انگیزه ی ایجاد شده در ذهن یک مخاطب : "وای واقعا چیزی آموختم، خندیدم ، و از خواندن این متن لذت بردم"
همانند جمله های استفاده شده : "هیچ جای دیگر این مقاله را نخواهید خواند"و یا "تا به حال هیچ کسی به شما این نکات کلیدی را نگفته است "
مثال، اگر کمی به بنرهای تبلیغاتی یادگیری زبان انگلیسی توجه کنید ، این جمله را خواهید دید "چرا معلم ها زبان انگلیسی دوست ندارند شما به این کانال بیایید" تمامی این جملات برای ایجاد انگیزه در مخاطب است ، به طوری که تصور کند برای کسب از اطلاعات در مورد موضوع موردنظرتان، فقط به خواندن مقاله ی شما نیاز دارد .
بخش دوم : دادن اطلاعات در مورد موضوع موردنظر
عنوان:
عنوان باید حاوی اطلاعات ادامه دهنده کلمات کلیدی اصلی باشد
عنوان باید کمتر از 70 کاراکتر باشد
بخش اطلاعات:
با استفاده از 160 تا 320 کلمه به گوگل درباره موضوع مورد نظر توضیح دهید ، این توضیح باید شما تاریخچه ایجاد آن موضوع باشد . گوگل الگوریتمی دارد که از طریق آن می تواند یادبگیرد . وقتی شما تاریخچه یک موضوع را در متن خود قرار می دهید به گوگل کمک می کنید که در زمان کمتری بتواند نتایجی درستی را به مخاطب نشان دهد .استفاده از چکیده متن الزامی است و همچنین استفاده از کلمات کلیدی استفاده شده در متن می تواند به گوگل و کاربران کمک کند تا بین نتایج گوگل روی لینک وب سایت شما کلیک کنند.
قسمت سوم : نتیجه گیری و ایجاد ارتباط
نتیجه گیری یا جمع بندی از تمامی توضیحات ارائه شده در متن مقاله ، برای الهام بخشی و ایجاد انگیزه ، منبی بر خرید یا نیاز به درخواست مشاوره با شما
تکنیک های استاندارد نویسی
عنوان شما حتما باید با تگ H1 نوشته شده باشد
شما باید در بین مقاله خود از تگ های H2 , H3 ,H4 نیز استفاده نمایید.
توصیه می کنم که از تگ های H5,H6 نیز در مقاله خود استفاده نمایید.
شما از این تگ ها در عنواین مختلف مقاله خود می توانید استفاده کنید
کلمات کلیدی صفحه مقاله تان را می توانید با برای شناساندن کلمات کلیدی صفحه شما Italicیا Bold نمایید
حتما از مقاله های خود به مقالات قدیمی تر خود روی کلمه کلیدی آن صفحه لینک دهید . اینکار علاوه بر اینکه میزان ماندگاری کاربر را در سایت شما زیاد می کند به کرالرهای گوگل هم کمک می کند تا بین صفحات سایت شما به راحتی بخزند.
استاندارد تعداد لینک بین مقاله شما 6 عدد می باشد.
در مقاله خود حتما از تصاویر جذاب استفاده کنید
برای تصاویر خود حتما تگ عنوان
استفاده نمایید.ALTبرای تصاویر خود حتما عنوان
از ویودو در بین مقاله خود استفاده کنید
سعی کنید متن خود را پارگراف به پاراگراف بنویسید
متای استاندارد
عنوان متا ( حداکثر 70 کارکتر )
عنوان متا باید حتما شامل کلمه کلیدی شما باشد . در نوشتن عنوان متاها نیز دقت کند ، متاهای شما به حدی جذاب باشد که باعث جذب بازدیدکننده به وب سایت شما شود . مثل سئو ، بایدها و نباید هایی که هیچ کس به شما نمی گوید
شرح متا ( حداکثر باید 320 کارکتر باشد)
سعی کنید مهمترین بخش شرح متای صفخه را در 170 کاراکتر اول بیان کنید.
همیشه به صورت مختصر توضیح دهید، چرا صفحه ی شما مناسب برای بازدید کننده است . هدف این است که بازدیدکننده به سایت شما مراجعه کند . مطمئن شوید که یک کلمه کلیدی را داخل آن قرار داده اید.
جهت شمارش کاراکتر می توانید از ابزار زیر استفاده کنید